Laatste dagje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu Laatste dagje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu

Laatste dagje

Door: Matthias

Blijf op de hoogte en volg Swerts

29 April 2013 | Australië, Melbourne

Morgen is het zover, terug naar België!
Hopelijk kunnen we wat zon meenemen voor de komende zomer.

Hier begint de zon ook minder en minder voor te komen met de winter die voor de deur staat.
De laatste paar dagen hebben we zowel de Blue als de Snowy mountains bezocht.
De blue mountains danken hun naam aan de blauwe schijn die er over de heuvels hangt. Dit komt door de duizenden eucalyptusbomen die een olie afscheiden wat een blauwe schijn geeft.

We stopten ook even in Canberra, de hoofdstad van Australië.
Deze stad is eigenlijk gewoon gebouwd om het gekibbel tussen Melbourne en Sydney te doen stoppen. Beiden wilden natuurlijk tot hoofdstad benoemt worden en net zoals bij kleine kindjes heeft nu geen van beiden de naam gekregen. De stad is zeker niets speciaal. Je hebt het gevoel dat je in een architecturaal model rondloopt. Er staan geen winkels of iets dergelijks, enkel een paar overheidsgebouwen.

Hoe de Snowy mountains aan hun naam komen hoef ik waarschijnlijk niet uit te leggen.
We kwamen terecht in een soort Zwitsers winterdorpje en namen een skilift die de bergen in ging. Vervolgens wandelden we zeven kilometer naar het hoogste punt van Australië: mount Kosciuszko (zelfs wij weten nog altijd nie hoe je het precies moet uitspreken).
Tegen dat we aan de top waren aangekomen waren we al lichtjes bevroren want we waren eerlijk gezegd niet voorbereid op zulke koude temperaturen.

Ondertussen zitten we in een hotelletje in Melbourne, 'Discovery'. Waar we eindelijk genieten van een echt bed!
Gisteren zijn we afscheid gaan nemen van onze vrienden op het appartement en vandaag hebben we de laatste zaakjes afgehandeld zoals de camper terugbrengen, etc..

We gaan het hier zeker missen, ondertussen voelt het hier al wat aan gelijk thuis. Toen we terug arriveerden in Melbourne en langst het appartement reden hadden we iets van 'we zijn thuis geraakt!'. Maar we kijken toch ook uit naar het terugzien van familie en vrienden!

• 29 April 2013 - 15:55

Josette:

Dag Jongens,
    We zijn blij je terug te zien,maar we gaan je mooie verhalen missen.
    Je hebt ons ook een nieuw land leren kennen;een die jullie nooit meer gaan vergeten.

Welkom thuis.
    Groetjes en tot binnen een paar dagen.