Good Morning Sunshine - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu Good Morning Sunshine - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu

Good Morning Sunshine

Door: Matthias

Blijf op de hoogte en volg Swerts

25 December 2012 | Australië, Melbourne

Op 23 december was het zover, we vertrekken naar Australië!

Na het afscheid van vrienden, familie en geliefden en het passeren van de incheckbalie ( 21kg koffer en 6 kg handbagage voor degenen die het zich afvragen ) en de douane vertrokken we omstreeks kwart voor acht vanuit Düsseldorf met bestemming Beijing.

De vlucht naar Beijing duurde zo'n tien uur. We doodden de tijd met lezen, muziek luisteren, films kijken of gamen op de schermen in de zetels voor ons.
Eenmaal aangekomen ( 13:00u plaatselijke tijd ) hadden we het gevoel van 'Wist gij da het zo koud was in China?" en "De lucht smaakt hier precies ewa gelijk de kleine ring in Hasselt".
Met -9°C (overdag) leek België plots zo koud niet meer.

Beijing heeft een gigantische luchthaven die eigenlijk bestaat uit meerdere grote gebouwen die verbonden zijn met treintjes. We stonden ons af te vragen waarom de luchthaven zo klein was en waarom iedereen ons maar doorverwees naar de treintjes waarvan we dachten dat die de stad in reden.

Eenmaal overgestapt, opgestegen en het maken van een technische tussenstop in Shanghai was het opnieuw tijd doden en Chinese "maaltijden" ( witte smurrie met popcorn smaak? ) binnenspelen. Het was dan ook zalig toen we na veertien uur vliegen in het zonovergoten Melbourne landden ( 9:00u plaatselijke tijd ).

Nadat we Christophe zijn bagage hadden opgepikt - "Mister, your luggage has missed the transfer in Beijing.." - en voorbij de ongelofelijk strenge douane waren geraakt - één man die kwam vragen of we geen bananen bij hadden - namen we de Skybus naar het centrum.

In het CBD ( Central Business District ) nog vlug een Hungry Jack's hamburger binnengespeeld en vervolgens de trein genomen ( al het openbaar vervoer was gratis die dag ) naar South Yarra.

Ons hostel ligt vlakbij de treinhalte en we delen een kamertje met een bunkbed. Alles is vrij goed onderhouden en proper, zelfs de drie gedeelde badkamers op onze verdieping.

Het weer is zo'n 20-25°C met een felle wind en ik denk dat we ons de komende dagen toch maar gaan insmeren met zonnebrandolie. Met de tram trokken we naar het St-Kilda beach en het is zeer vreemd om iedereen hier rond te zien lopen in zwembroeken en kerstmutsen.

Uiteindelijk zijn we van uitputting terug naar het hostel getrokken om als een blok in slaap te vallen.

• 25 December 2012 - 20:51

Gert:

Hey Mats en chubsy!

Zalig om deze blog hier te lezen! Fijn om te horen dat ge toch in Australië uw stage kunt doen.

Amuseer u alle2 en geniet ervan.

• 25 December 2012 - 23:51

Toon:

Hoi lieve zoon,
    We zijn trots en opgelucht dat je al zover bent geraakt. We hebben hier in spanning zitten wachten op de eerste tekenen van leven en elk smsje was al een opluchting. Ik ben onder de indruk van jullie beiden blogs en kijk verwachtingsvol uit naar de volgende posts. Het ziet er al fantastisch uit daar Down Under en je geniet blijkbaar met volle teugen. Het doet ons deugd. Mama heeft gevochten tegen de slaap maar uiteindelijk na een harde strijd verloren, ze wilde nochtans zoveel lezen en nog reageren :-) We zijn gisteren bij mijn ouders gaan eten en vandaag bij tante Lili. Iedereen mist je en het huis is toch maar leeg zonder je :-s
    Geniet van alles en laat maar weten als we iets voor je kunnen doen ! We denken enorm veel aan je x

• 26 December 2012 - 10:45

Rita En Philippe:

Hey Matthias,

Wat zijn we blij voor je om zo'n avontuur te mogen beleven.
    Julie haar 3maanden Lanzarote waren zo geweldig, hopelijk gaat het voor jou ook n ongelofelijke belevenis worden.
    Heel fijn uwe blog,we kijken al uit naar de volgende verslagen.
    Geniet met volle teugen, en drink met maten,( hi mate!)
    Grtjs Rita en Flip

• 26 December 2012 - 13:25

Josette En Jean:

Dag Matthias,

Fijn dat we jullie zo kunnen volgen, we hebben je kerstavond gemist .
    Maar dit is een ervaring die je hele leven bijblijft.
    Geniet maar van het zonnetje.
    Lieve groetjes,
    Jean en Josette

• 26 December 2012 - 13:31

Francis En Judith:

Hoi Matthias,

Leuke blog ! Fijn dat jullie veilig en wel in Melbourne aangekomen zijn. Alleen wat jammer van uw koffer, hopelijk komt dit vlug in orde, en anders leent ge maar iets van Christophe.
    Geniet van deze zeer speciale reis, het mooie weer hebben jullie al en de rest zal ongetwijfeld ook meevallen !

Groetjes
    Francis en Judith

• 26 December 2012 - 18:56

Meekers Marina:

Hello,Matthias,

Dank zij je lieve mama, mag ik jou blog ook volgen, spannend , je gaat het daar goed doen en we zijn wel jaloers op 't mooie weer daar!! Een hele belevenis daar aan de andere kant van de wereldbol alvast op tijd en stond veel lol :) bye

• 27 December 2012 - 08:36

Will, Vin En Sammeke:

Hoi Matthias en Christophe !

Fijn om te horen dat jullie er goed zijn geraakt en om de blog te lezen, zo kunnen we wat meegenieten en wat van de cultuur meepikken.
    De foto's zijn heel mooi dan kunnen we ons een juist beeld vormen en goed meevolgen met het reisverhaal.
    Dikke knuffels en tot gauw !

• 27 December 2012 - 22:28

Max Power:

yuu de mannen,

allee zo te zien amuseert ge u toch al goed. hier is ook alles goed, jullie worden al wel gemist door iedereen ma voor de rest geen nieuws. geniet nog van het zonneke en de stad en tot snel he

• 28 December 2012 - 17:43

Nadine En Benny:

Hoi Matthias en Christophe!

Fijn te zien dat jullie na zo'n lange vliegreis eindelijk op jullie bestemming zijn aanbeland. En dat je met enige vertraging je koffer terug hebt! Dat weer daar, daar kunnen wij alleen maar van dromen, hier doet het niks anders dan regenen :( Een pluspuntje: het is niet echt koud (rond de 10°)
    Met jullie stage wens ik jullie alvast veel succes, maar ik ben er zeker van dat wel zal meevallen! En vergeet vooral ook niet te genieten, maar dat is onnodig om dat te zeggen hé? ;) Nieuwjaar vieren op het strand in T-shirt en schort is iets waar we hier allemaal wel van dromen denk ik, en jullie kunnen dat nu meemaken!!!
    Ik ga nu stoppen want ik heb altijd de neiging om veel te lang door te gaan als ik eenmaal begonnen ben. We gaan jullie avonturen zeker blijven volgen!
    Maak het goed daar Down Under en vele groetjes!