Here comes the sun - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu Here comes the sun - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu

Here comes the sun

Door: Matthias

Blijf op de hoogte en volg Swerts

05 Januari 2013 | Australië, Melbourne

We zetten onze zoektocht naar een verblijfplaats verder ondanks de aanbieding van Pooja. De extra's waren ons de prijs niet waard.

Zo komen we op 30 december uit in een suburb genaamd Caulfield, waar we voor een appel en een ei een kamer zouden kunnen huren. Eenmaal aangekomen stopt er een zon geblakerd busje en worden we in gebroken Engels begroet door een er nogal verwilderd uitziende jongeman. Tijdens de rondleiding merkten we op dat er, afgezien van een keukentafel met drie poten die in een hoekje lag, nergens meubilair te zien was ook al stond er in de advertentie 'bemeubeld'. Nagevraagd bleek dat hij er wel voor zou zorgen dat er iets lag om te slapen als we er eenmaal introkken. We trokken onze conclusies en lieten het lege huisje met zijn zoete weeïge geur voor wat het was.

De dag nadien brachten we al zonnend door op Brighton Beach in afwachting van de nieuwjaarsavond. 's Avonds aten we een pizza in het restaurantje 'Pinocchio' ( lekkere pizza maar de aperitiefjes zijn hier maar een drup ) en keken we naar het avondvuurwerk in Yarra Park. Vervolgens volgden we de massa naar het middernacht vuurwerk op de Docklands.
Toen om twaalf uur het vuurwerk begon wisten we niet waar te kijken want in de hele stad werd vuurwerk afgeschoten. 360° vuurwerk zeg maar. Ongelofelijk spectaculair om te zien en zelfs te horen.
Nadien terug thuis geraken was een ander verhaal want duizenden andere mensen waren blijkbaar hetzelfde van plan.

Op nieuwjaarsdag bezochten we nog twee potentiële verblijfsplaatsen. Eentje vrij dicht bij het centrum en eentje in Caulfield.
Het appartementje in het centrum was vrij nieuw en goed onderhouden, bemeubeld en de kamer was geen oven, ook de prijs was schappelijk en er waren geen of toch nauwelijks hippies.
Het huisje in Caulfield was ook vrij goed gelegen en zeer goedkoop, de staat van het huisje zelf was blijkbaar you get what you pay for. Zeer vriendelijke mensen voor de rest maar voor drie maanden wilden we toch graag iets of wat comfort ( een tafel om aan te eten bijvoorbeeld ik zeg zomaar iets.. ). Spijtig want Caulfield is een typisch middenklasse wijkje met kleine rijhuisjes en bbq's, heel anders dan het high society centrum en de buurt van ons hotel. Maar we gingen dus voor het appartementje in het centrum waar we trouwens maandag intrekken.

De rest van de week hebben we ons rustig gehouden onder een parasol op het strand of aan een airco. Door de wind uit het binnenland was de stad nog het meest vergelijkbaar met een hete lucht oven ( +40°C ). Maar de komende dagen wordt het een zalige 20 tot 30 graden. Surrealistisch als we het vergelijken met ons belgenlandje...

Vanaf maandag zitten we dus op een nieuwe locatie en begin ik ( Matthias ) met werken. We houden jullie op de hoogte. Cheers!

• 05 Januari 2013 - 20:35

Francis En Judith:

Matthias,

Leuk dat jullie nu een vaste verblijfplaats hebben. Wij wensen je ook succes met je stageplaats maandag.
    Werk ze ! en hopelijk is er arico !
    Groetjes
    Francis en Judith

• 05 Januari 2013 - 22:23

Beccie:

Lieve schat!

Ben blij dat jullie iets gevonden hebben om in te verblijven! Vanaf nu kunnen jullie met een gerust hart genieten van Australië.

Ik ben benieuwd naar je 1ste stage dag ! :) Je gaat dat supergoed doen, daar ben ik zeker van! Hopelijk vind jij het ook een beetje interessant!

Veel succes lieveke!!
    Tot mails!

Groetjes aan Christophe!

Kusjes
    Beccie

• 06 Januari 2013 - 13:21

Josette En Jean:

Hallo Matthias en Christoff,

Goed dat jullie iets gevonden hebben,zal jullie wat meer rust geven voordat jullie aan het grote werk beginnen.
    Veel succes morgen we duinen.

Groetjes,
    Jean en Josette

• 06 Januari 2013 - 13:59

Francis En Judith:

Dag Matthias,

Een vaste verblijfplaats en morgen begint je stage...
    Alles loopt gesmeerd. We wensen je succes met je eerste werkdagen, en de volgende dagen natuurlijk ook!
    We kijken alvast uit naar nog meer nieuwtjes uit Melbourne.
    Tot later

Greetings
    Francis en Judith

• 06 Januari 2013 - 23:31

Nadi & Toon:

Dag zoon,
    Op t moment dat we dit typen zitten we hier te duimen want je zal nu (hopelijk) wel gearriveerd zijn op je stageplaats. We hopen dat alles verloopt zoals je in gedachten had en je begint aan een verrijkende onderneming !
    We zijn straks benieuwd om te horen hoe het geweest is.
    Christophe mag ondertussen koerier/kruier spelen (dat heb je weer goed uitgekiend) ;-) (Dank je Christophe)

Wij hebben er een behoorlijk feestwkend opzitten. Vrijdag was Steven zijn verrassingsfeest in Hasselt en het was een geweldig succes voor ons allemaal. Enkel jouw aanwezigheid misten we. Steven was trouwens content met zijn cadeau van jou & Beccie, waarvoor dank.
    Gisteren is er veel alcohol gevloeid op de buurt- nieuwjaarsreceptie hier op de pijpenkop. Iedereen was in de wolken letterlijk & figuurlijk, zelfs de wensballonnen die we opgelaten hebben.

Vandaag hebben we t dus rustig aan gedaan en heel veel aan jou gedacht.
    Tot gauw, dikke knuffels, mamsie & Toon x x

• 09 Januari 2013 - 10:41

Gilberte:

Dag Matthias,
    Fijn dat tot nu toe alles,op de bagage na,zo goed meevalt!Zo te zien en te lezen hebben jullie het echt wel naar je zin.Wel een beetje vreemd om je in bermuda te zien;-) en zeker aan de strijplank!!!Hopelijk valt jullie nieuwe stulpje en de stageplaats goed mee en kijken we al vol verwachting uit naar de volgende blog.Dikke zoen en groetjes aan Christophe,Gilberte en Bruno