Pancakes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu Pancakes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu

Pancakes

Door: Matthias

Blijf op de hoogte en volg Swerts

18 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Maandagavond begon het al wat en dinsdag was het zover, Ziek!
Hele week half lam zitten snotteren en vandaag ben ik er eindelijk zo goed als vanaf. Enkel heeft Christophe het zitten nu. Niet moeilijk om hier ziek te worden want het is van tegen de veertig naar zo'n 17 graden gegaan. Op mijn werk begon het bij die Aziaatjes en via de airco verspreidde het zich naar alle hoeken van het kantoorgebouw. Een symfonie van gehoest en genies weliswaar.

Dit weekend hebben we dus al liggend gespendeerd met Vicks tabletjes en films.
We hebben wel het weekend goed uitgekozen want het heeft niets anders gedaan dan geregend, het was geen weer om buiten te komen.

Woensdag was Christophe nog niet ziek dus ging hij in de Victoria Market een krokodil burger eten. Volgens hem viel dit nogal tegen en is het geen aanrader maar ik ben toch van plan om het deze woensdag zelf eens te proberen.

Zaterdag zijn we wel even buiten moeten komen om de inkopen te doen. We kochten ook slaapzakken voor onze trip na de stage. We zoeken nu enkel nog een tent en matrassen (en een huur auto).

Zondag haalden we een karton Goon uit de Aldi. Goon is de Australische benaming voor een karton wijn. Met acht dollar voor vier liter is het erg gewild bij de studenten en backpackers. Vervolgens maakten we er gluwein van en voelden we ons al wat beter.

Vandaag was het Fake Pancake Day! Georganiseerd door Hailey (onze Britse medebewoonster). Blijkbaar is er in Groot-Brittannië en vele andere landen een feestdag waarop men niks anders doet dan pannenkoeken bakken. Dat zouden ze in België ook moeten invoeren, een feestdag toegewijd aan pannenkoeken. Ook eten ze wel erg vreemde combinaties zoals pannenkoek met zalm, tomaat en kaas. Bij de eerste hap moest ik me inhouden om niet te kokhalzen maar ik heb het toch opgegeten uit beleefdheid.
Wat ik wel heel lekker vond is de combinatie van kristalsuiker en citroensap, echt supergoed! (De Goon is wel op nu).

De rest van deze week gaan we proberen te spenderen met wat uit te zoeken voor onze trip naar het warme noorden want binnen twee weken is mijn stage afgelopen en de week daarop gaan we terug op avontuur!

• 18 Maart 2013 - 18:42

Josette:

Hallo jongens,
    Ik had van je mama gehoord dat je ziek was en ik zag tijdens de grote prijs formule 1 dat het weer zo slecht was.Hier is het niet beter
    Fijn dat je terug beter ben nu nog Christophe en dan zal het wel gaan.
    De stage zal vlug voorbij zijn en dan nog een fijn verlof.
    Geniet nog maar.
    lieve groetjes.
    Jean en Josette

• 19 Maart 2013 - 21:03

Francis En Judith:

Hoi Matthias,

Als je dit leest zijn de snottebellen verleden tijd, ook wel dankzij die fameuze medicijn uit Melbourne "Glühwein".
    Culinaire hoogstandjes worden er ook geserveerd, pannenkoek met zalm en tomaat, mmm... moet je ons ook eens klaarmaken als je terug bent !
    En nu maar plannen voor het volgend weekend nu jullie weer kerngezond zijn. Geniet van je werkweek en tot schrijfs !
    Groetjes
    Francis en Judith