Expedition Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu Expedition Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu

Expedition Melbourne

Door: Matthias

Blijf op de hoogte en volg Swerts

29 December 2012 | Australië, Melbourne

Omdat we op de dag van onze aankomst al erg vroeg ons bed in waren gekropen werden we al vroeg wakker en dus gingen we vroeg ontbijten. Dit kwam goed uit want op latere tijdstippen zit de refter propvol. Het ontbijt bestaat hier net zoals thuis uit cornflakes en toast, enkel de nationale smeerpasta vegemite is noemenswaardig. Vegemite is een aftreksel van gistresidu van de bierbrouwerijen. Dit klinkt nu misschien wel erg smerig maar dat is het ook..

Voormiddag zijn we inkopen gaan doen bij Woolsworths, de Carrefour van Australië zeg maar. De prijzen zijn ietsje duurder dan thuis, enkel sommige producten zoals mango's en producten die nationaal geproduceerd worden zijn goedkoper.

Vervolgens brachten we een bezoekje aan het visitors centre ( toeristische dienst ) en dronken we iets op een terrasje. Hier is het blijkbaar normaal om de klanten een gratis glas water te verschaffen voordat ze iets bestellen.

Namiddag bezochten we Chapel Street. Deze straat trok sterk op een aflevering Jersey Shore met alles erop en eraan. Hier vonden we ( eindelijk ) een café waar we eens een pint konden drinken. Nadat we de menu bekeken hadden waren we maar terug opgestaan ( 8.5 dollar of €6.5 voor de goedkoopste pint ). Nadat we bij de 7/11 ( lees: de paki ) een sixpack Melbourne Bitter gekocht hadden trokken we terug naar onze kamer want het is hier verboden om in het openbaar alcohol te consumeren.

Donderdag brachten we een bezoekje aan mijn ( toekomstige ) stageplek. Met de trein, tram en vervolgens een eind wandelen duurde de tocht zo'n uur. Op de terugweg zagen we wat rook in de verte, toen we besloten een kijkje te nemen bleek er een woning volledig in brand te staan. Na een kwartiertje de ramptoerist te hebben uitgehangen maakten we ons maar onder de voeten uit want twee buitenlanders die van een afstandje staan te kijken is toch maar verdacht.

Vrijdag maakten we een trip van een uurtje naar Burwood. We waren van plan langs te gaan bij de s-h-a ( Student Housing Australia ) maar het kantoor bleek gesloten te zijn voor de komende twee weken. Misschien handig om te weten dat internationale studenten die stage doen in Australië niet erkend worden als student en dus ook niet kunnen profiteren van de vele kortingen ( concession rates ) op zaken zoals verblijfplaatsen en openbaar vervoer. Namiddag namen we de trein naar de stageplaats van Christophe die erg makkelijk te bereiken is daar deze vlakbij het CBD ( Central Business Disctrict ) ligt.

Vandaag hebben we de was gedaan ( jaja u leest het goed ) en maakten we een strandwandeling die onderbroken werd door een telefoontje van een dame genaamd Pooja die blijkbaar vanavond naar India vertrekt en nog 2 mensen zoekt om een kamer te delen in het CBD. Het appartement leek ons wel geschikt, 9de verdieping, inclusief tennisterrein, zwembad en fitnessruimte. We laten jullie volgende keer weten of we er effectief ingehuisd zijn of niet. No worries mates.

• 29 December 2012 - 18:33

Sander & Alien:

Hoi Matthias,

heel fijn om hier je avonturen te kunnen volgen! Die vegemite kreeg ik ook niet binnen, precies gesmolten bouillonblokjes :-). Hopelijk komt het in orde met het appartement, klinkt in elk geval goed. Sander heeft het heel plezant gehad met de mannen in Amsterdam, maar aan de foto's te zien amuseren jullie je daar ook goed.

Wij kijken uit naar je volgende verslag!

• 29 December 2012 - 19:11

Beccie:

Hey Lieveke, Hey Christophe,

Ben blij te zien dat het strijken en het etenmaken je goed lukt :)
    Dat die vegimate niet lekker was had je mij wel niet verteld hé ;) hmm, een aftreksel van het bierbrouwsel :p

Ik kijk ook uit naar je volgende verslag maar vooral naar de volgende foto's !!!

Kmis je schat :(

Kusjes
    Beccie

• 29 December 2012 - 23:27

Mamsie & Papi-Toon:

Dag zoneke & Christophe

Eerst en vooral willen we jullie nog eens proficiat wensen dat je deze onderneming durfde aan te gaan aan de andere kant van de wereld !

We kijken altijd reikhalzend uit naar nieuws, mails, blog en foto's van jullie ! Maar we willen jullie ook niet té veel storen en in beslag nemen aan je pc want het voornaamste is dat je tijdens je verblijf daar zo veel mogelijk ontdekt, beleeft, leert, ziet en geniet !

Lieve kusjes x x

Dikke kus

Groetjes Zusje en Kev

• 30 December 2012 - 22:16

Mamsie & Papi-Toon:

We wensen jullie daar nu, terwijl wij ons beddebakje gaan opzoeken, een leuke laatste dag van 2012, die bij jullie nu al van start is gegaan :D

De voorbereidingen hier zijn klaar, de champagne staat koud, we tellen eerst mee af met jullie (dan is het hier 14u namiddag) en daarna,wanneer jullie misschien al net terug uit je bedje kruipen, toasten wij hier op jullie gezondheid en het slagen van de expeditie.

kusjes & knuffels, x x

• 31 December 2012 - 17:20

Josette En Jean:

Dag Matthias en Christoff,

Eerst een fijn en een gelukkig nieuwjaar, dat al je dromen dit jaar uitkomen.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

Dikke knuffels en dikke kussen

Josette en Jean

• 02 Januari 2013 - 20:47

Willy, Vin En Sam:

Hahaha de ramptoeristen.... zijn prachtige verslagen om te lezen en superfijn om mee te volgen hoe het ginder verloopt !!
    Veel plezier en succes en genieten maar zou ik zeggen !

Groetjes en tot gauw

Tags: Australië, CBD, stage