Allemaal beestjes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu Allemaal beestjes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Swerts Matthias - WaarBenJij.nu

Allemaal beestjes

Door: Matthias

Blijf op de hoogte en volg Swerts

21 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Wat een mooie foto's krijgen we opgestuurd vanuit België! We zouden bijna willen wisselen kuch..

Bij ons bleef het de hele week zowat hetzelfde, tussen de 20 en de 30°C. Het maakt de trip van en naar het werk een pak aangenamer, maar de rest van de dag zijn we net als jullie thuis aan het werk. Pendelen is hier wel leuk, het blijft een mooi uitzicht op de stad wanneer de trein Flinders Street passeert en de gekke namen van de stations ( Laburnum, Nunawading, Ripponlea, Mooroolbark, ... ) vervelen ook niet snel. Ondanks het mooie weer zijn de mensen 's morgens identiek aan Belgische met dezelfde stille starende blikken. Wat geweldig is want ik heb een serieus ochtendhumeur.

Vrijdag keken we een film in de Hoyts cinema ( The Hobbit, niet echt een aanrader ). Voor een luttele $20 dollar per film! Het is geen wonder dat onze Italiaanse medebewoners naarstig op zoek zijn naar een Australische vrouw om mee te trouwen als we de lonen vergelijken met die van thuis.

Over Italianen gesproken, er zijn er twee verdwenen ( ze sliepen in de gang ), van eentje weten we dat hij naar Perth is vertrokken om daar zijn toekomstige vrouw te ontmoeten. En ja ze sliepen echt in de gang, zonder huur te betalen. De huurbaas kreeg blijkbaar dollartekentjes in zijn ogen want nu staan er twee bedden in de gang met wat lakens als muren. En hij kreeg het nog verhuurd ook want er zijn gisteren twee Finnen ingetrokken.

Zondag brachten we een bezoekje aan Healesville Sanctuary. Dit is een 'open' zoo met oorspronkelijke Australische fauna. Na een treinrit van een uur kwamen we aan in Lilydale, maar omdat Healesville nog een heel eind naar het oosten ligt dachten we de bus te nemen, die ( hoe kan het ook anders ) over twee uur zou verschijnen. Gelukkig stonden er nog twee onnozelaars op de bus te wachten en konden we de kosten voor een taxi delen. Een van onze medereizigers was een Engelstalige Duitse artiest die huizen verft en in Brazilië woont ( zo komen we er regelmatig tegen ), de andere een elektricien.

Eenmaal aangekomen bleek de zoo toch niet zo 'open' als we verwacht hadden. De dieren zitten weliswaar niet in kooien maar er is wel een afscheiding met touw of hout zodat je ze niet kan aanraken en voederen. Dit is wel mogelijk als je bijbetaald voor een 'magic moment'.

We zagen zowat elk bekend dier dat Australië te bieden heeft zoals koala's, kangoeroes, dingo's, quolls, wombats, vogelbekdieren en echidna's ( ik denk niet dat die laatste ooit een magic moment heeft meegemaakt ).
Om twee uur vond er een show plaats met Australische vogels. Één daarvan, de wedge-tailed eagle, is een van de grootste roofvogels ter wereld ( + 2m spanwijdte ). Net toen deze moest opkomen vlogen er twee wilde arenden voorbij en kregen we een gratis vertoning territoriaal gedrag. Heel mooi om te zien.

Rond 5 uur namen we de bus en trein terug. Twee uur later kwamen we aan in het appartementje waar we nog vlug iets aten en ons bedje opzochten, net zoals ik nu ga doen.

Nog veel sneeuwpret allemaal, Cheers!

• 21 Januari 2013 - 19:42

Josette:

Dag Matthias,
    Ik kijk elke maandag uit naar je nieuw verhaal.ze zijn goed geschreven verborgen talent.
    Prachtige natuur daar en de beestjes om jaloers op je te worden om die beestjes van zo kort bij te kunnen bewonderen mooie foto's.
    Hoe gaat het op stage,veel werk zeker.
    Jullie zijn al een maand daar wat gaat het snel.

Lieve groetjes,
    Josette

• 24 Januari 2013 - 17:08

Loran :

Dag lieve mats twas om je nog een heel gelukkig nieuwjaar te wensen had geprobeerd u te stre ma mijn smskes kwame niet aan hopelijk tot snell Lorann was hier :D xxxxx

• 24 Januari 2013 - 23:44

Zus:

Khad terggestuurd pje nummer van hier :( ik mis ke heeeelfel en mn examens ginge goed.dinsdg weet ik de uitslag. Wees voorzichtig daar groetjes aan kristof xxxxxxxxx zus

• 07 Februari 2013 - 11:13

Willy En Vinaye :

Heykes beiden,

Dan genieten jullie toch van al dat moois en het supermooie weer. Prachtige foto's van de diertjes, keep us posted !!!

Lieve groetjes,

Will, Vin, Sammeke